Chef de projet Industrialisation, Service à la clientèle Acj 220

4 mars 2024
Industries Aérospatiale, Aviation Défense
Catégories Service à la clientèle,
Mirabel, QC • Temps plein

Job Description:

**THE ENGLISH POSTING FOLLOWS**

Airbus est un pionnier international de l'industrie aérospatiale. Nous sommes un leader dans la conception, la fabrication et la livraison de produits, services et solutions aérospatiaux à des clients à l'échelle mondiale. Nous visons un monde mieux connecté, plus sûr et plus prospère.

Constructeur d'avions commerciaux, avec des divisions Espace et Défense ainsi que des hélicoptères, Airbus est la plus grande entreprise aéronautique et spatiale en Europe et un leader mondial.

Chez Airbus Canada, nos collaborateurs travaillent ensemble à faire évoluer la mobilité partout dans le monde, une bonne idée après l'autre. Si vous avez une bonne idée, nous avons l'environnement pour qu'elle devienne un produit unique ou une expérience client exceptionnelle. Vos idées sont notre énergie.

Airbus Canada développe le nouveau venu dans la famille Airbus Corporate Jet, le premier ACJ bizjet, offrant un confort ultime, sans compromis où vous pouvez ré-imaginer votre place dans le ciel, l'ACJ 220. Conformément à la stratégie industrielle de l'ACJ 220, les spécificités de l'ACJ telles que les réservoirs centraux supplémentaires ainsi que le système LCA seront installés sous Part 145, par un MRO qui sera sélectionné par Airbus.

Dans votre rôle, vous relèverez du Responsable du Service à la clientèle de l'ACJ 220 et vos principales responsabilités seront de :

  • Développer et maintenir un plan d'industrialisation pour mettre en place l'organisation industrielle de l'ACJ 220, qui sera modifié dans un environnement MRO ;
  • Coordonner les besoins et les contraintes de chacune des parties prenantes (Publications Techniques, SATAIR, MRO), afin de délivrer un plan d'industrialisation réalisable répondant aux objectifs du Programme ;
  • Développer et déployer des processus pour soutenir la stratégie globale d'industrialisation ;
  • Identifier les éléments du chemin critique et identifier les solutions potentielles d'atténuation ou de récupération ;
  • Interagir avec les principales parties prenantes et les équipes inter fonctionnelles pour assurer l'achèvement harmonieux des projets assignés à un haut niveau de satisfaction des parties prenantes ;
  • Développer des indicateurs de performance clés et d'autres mesures de gouvernance pour surveiller le chemin entre la conception des pièces et les activités d'approvisionnement ;
  • Faire un rapport hebdomadaire sur les progrès au Responsable du Service à la clientèle de l'ACJ 220 et à l'équipe de direction du service à la clientèle ;
  • Identifier et signaler les risques et opportunités industriels dans le portefeuille ACJ 220 R&O avec les plans d'atténuation associés et le suivi des mesures d'atténuation ;
  • Être exposé et censé contribuer aux discussions tactiques et stratégiques du programme en faisant des suggestions et des recommandations objectives fondées sur des faits.

En tant que candidat idéal :

  • Vous détenez un diplôme universitaire en ingénierie, en gestion de projets ou en gestion des opérations (ou dans un domaine similaire) ;
  • Vous avez une expérience dans l'industrie aérospatiale, de préférence dans un environnement MRO ;
  • Vous avez une expérience démontrable et approfondie et une connaissance de MS Excel et/ou Google Sheets et pouvez générer et maintenir des tableaux croisés dynamiques et des macros complexes ;
  • Vous êtes dynamique, organisé et capable de communiquer efficacement avec les employés de niveau de travail et de gestion ;
  • Vous avez d'excellentes compétences en gestion des parties prenantes et en communication interpersonnelle ;
  • Vous n'avez pas peur de faire preuve d'initiative et avez la capacité de générer des solutions ;
  • Vous êtes capable d'établir des priorités sous la pression du temps et d'opérer dans un environnement complexe ;
  • Vous maîtrisez le français et l'anglais, tant à l'oral qu'à l'écrit.

Veuillez télécharger votre curriculum vitae en français et en anglais.

L'utilisation du genre masculin a été adoptée afin de faciliter la lecture et n'a aucune intention discriminatoire.

Airbus Canada souscrit au principe d'équité en matière d'emploi et encourage les femmes, les autochtones, les personnes handicapées et les membres des minorités visibles à soumettre leurs candidatures.

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Airbus is an international pioneer in the aerospace industry. We are a leader in the design, manufacture and delivery of aerospace products, services and solutions to customers worldwide. We aim for a better connected, safer and more prosperous world.

Manufacturer of commercial aircraft, with Space and Defense divisions as well as Helicopters, Airbus is the largest aeronautics and Space Company in Europe and a world leader.

At Airbus Canada, our people work together to make mobility evolve around the world, one good idea after another. If you have a great idea, we have the environment for it to become a unique product or a great customer experience. Your ideas are our energy.

Airbus Canada is developing the new comer in the Airbus Corporate Jet Family, the first ACJ bizjet, offering ultimate comfort, without compromising range and economics where you can reimagine your place in the sky, the ACJ 220. As per the Industrial strategy of the ACJ 220, the ACJ features such as Additional Center Tanks as well as Low Cabin Altitude systems will be implemented by an approved MRO under Part 145, to be selected by Airbus.

In your role, you will report to the Head of ACJ 220 Customer Support & Services and your primary responsibilities will be to:

  • Develop and maintain an Industrialization plan to set up the Industrial organization for the ACJ 220, which will be modified in a MRO environment ;
  • Coordinate the requirements and constraints of each of the stakeholders (Technical Publications, SATAIR, MRO) in order to deliver an achievable industrialization plan that meets Program targets ;
  • Develop and deploy processes to support the overall industrialization strategy ;
  • Identify critical path items and identify potential mitigation or recovery solutions ;
  • Interact with key stakeholders and cross functional teams to ensure the harmonious completion of assigned projects to a high level of stakeholder satisfaction ;
  • Develop Key Performance Indicators and other governance metrics to monitor the part design flow and release activities ;
  • Report on a weekly basis on the progress to the Head Of ACJ 220 Customer Services and Support and Customer Support and Services Management Team ;
  • Identify and report industrial risks and opportunities in the ACJ 220 R&O portfolio with associated mitigation plans and mitigation action follow up ;
  • Be exposed and expected to contribute to program tactical and strategic discussions by making objective, fact-based suggestions and recommendations.

As the ideal candidate:

  • You hold a University Degree in Engineering, Project Management or Operations Management (or a similar field) ;
  • You have experience in the aerospace industry, preferably in an MRO environment ;
  • You have demonstrable and extensive experience with and knowledge of MS Excel and/or Google Sheets and can generate and maintain complex pivot tables and macros ;
  • You are dynamic, organized and able to communicate effectively with both working and management level employee ;
  • You have excellent stakeholder management skills and interpersonal communication ;
  • You are not afraid to show initiative and have the ability to generate solutions ;
  • You are able to prioritize under time pressure and operate in a complex environment ;
  • You are fluent in French and English.

Please upload your resume in French and English.

The use of the masculine gender has been adopted for ease of reading and has no discriminatory intent.

Airbus Canada subscribes to the principle of employment equity and encourages women, aboriginals, persons with disabilities and members of visible minorities to apply.

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.

Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment. We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.

Company:

Airbus Canada Limited Partnership

Contract Type:

Permanent

Experience Level:

Professional

Job Family:

Customer Account and Service Management

By submitting your CV or application you are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring purposes relating to your application or future employment. This information will only be used by Airbus.
Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment. We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.

Airbus is, and always has been, committed to equal opportunities for all. As such, we will never ask for any type of monetary exchange in the frame of a recruitment process. Any impersonation of Airbus to do so should be reported to emsom@airbus.com.

At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.

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